Odchudzanie - wady i zalety diety śródziemnomorskiej

Odchudzanie - wady i zalety diety śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska to takie odchudzanie, które polega na tym, by nie dostarczać organizmowi zbyt dużo insuliny po każdym posiłku. Chroni to przed odkładaniem zapasów oraz uczuciem głodu w bardzo krótkim czasie po jedzeniu. Aby sprawdzić, czy dana potrawa znacznie podwyższa stężenie glukozy, należy posłużyć się indeksem glikemicznym. Odchudzanie przy pomocy tej diety trochę ogranicza nasz jadłospis. Wolno bowiem spożywać tylko te potrawy, których indeks glikemiczny jest mniejszy niż 55. Są to m.in.: surowe warzywa, chleb pełnoziarnisty, chude mięso, dziczyzna, ryby, orzechy, czerwone wino, kasze, makarony, czy owoce morza. Nie wolno nam zaś jeść: cukru, ziemniaków, gotowanych buraków, marchwi dyni, melonów, bananów, rodzynków, czerwonych oraz tłustych białych mięs, tłustych wędlin, białego pieczywa, ani słodyczy. Aby nasz odchudzanie było skuteczniejsze powinniśmy do potraw dodawać dużą ilość czosnku i cebuli, a do sałatek, zup i sosów - oliwę z oliwek. powinniśmy też jeść 5 posiłków dziennie, dostarczając organizmowi najwyżej 40 g tłuszczu i 1200 kcal. Główną zaletą diety śródziemnomorskiej jest to, że jest ona zdrowa i można ją stosować przez całe życie. pozwala ponadto schudnąć około 3-4 kg w ciągu miesiąca, a szczególnie tym osobom, których nadwaga brała się z zamiłowania do słodyczy. Jak każda dieta, tak i ta ma swoje wady. Jedną z nich jest to, że jej efekty nie są natychmiastowe. Czasem bowiem trzeba czekać aż kilka miesięcy, aby waga zaczęła spadać.

reklama

Lefery

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl